ECHO – PŘEDURČENO K RŮSTU, ANEB NÁVŠTĚVA ZEMĚ VYCHÁZEJÍCÍHO SLUNCE

27. října 2014

Vážení dealeři a přátelé značky ECHO, v týdnu od 5. října do 11. října 2014 jsme se zúčastnili setkání distributorů v sídle společnosti YAMABIKO, která je výrobcem produktů značky ECHO. Setkání se tentokrát uskutečnilo přímo v Japonsku (v Tokiu a dále ve výrobních závodech společnosti YAMABIKO – YOKOSUKA a MORIOKA). Rádi bychom se s Vámi v tomto krátkém článku podělili o zážitky a zkušenosti, které jsme během této návštěvy získali.

JAP_2014

První den proběhl ve znamení prezentace, kde byly prezentovány obchodní úspěchy společnosti za minulý rok (duben 2013 – březen 2014). Společnost YAMABIKO dosáhla v prodeji malé zahradní techniky (pily, křovinořezy, plotostřihy, foukače, rosiče, postřikovače) nárůstu v prodeji o 19,3 %. Dále byla představena nová platforma motorů C4 druhé generace, které budou postupně implementovány do některých produktů. Tyto motory budou ještě výkonnější, lehčí a, samozřejmě budou splňovat nejpřísnější emisní limity. Nejvýraznějším bodem prvního dne byla oblast marketingu. V této oblasti došlo k rozšíření pracovního týmu a ke spolupráci s novou marketingovou agenturou sídlící v Londýně. Spolupráce s touto agenturou je skvělým příslibem do budoucna. Mezi první výsledky spolupráce patří nové fotografie a velmi poutavá videa, která jsou k dispozici distributorům a samozřejmě dealerům. Cílem spolupráce s marketingovou agenturou je zlepšení marketingové podpory značce ECHO. Sjednocení grafiky a nástrojů komunikace napříč všemi evropskými trhy. Výsledkem bude jednoznačná a jednoduchá identifikace výrobků ECHO v jakékoliv evropské zemi.

Nové fotografie najdete již nyní zde
Videa najdete již nyní zde (SKUTEČNĚ DOPORUČUJEME SE NA NĚ PODÍVAT):

JAP_2014

Celý program byl veden ve znamení „good enough is not enough“. Aneb „dost není nikdy dost“. Toto poselství bylo doprovázeno doporučením na zaměření se na tzv. 5 Pé (product, place, promotion, people, price – tedy produkt, místo, marketing, lidé a cena) a nutností se těmto bodům věnovat při spolupráci s vámi. V blízké budoucnosti dojde ještě k většímu propojení společnosti YAMABIKO s Vámi coby dealery této značky. Dále dojde ke sjednocení marketingových materiálů, jak je popsáno výše (bannery, plakáty, články, popisky produktů, samolepy, …)

Hlavní přednosti značky ECHO je samozřejmě kvalita produktů. Slovo kvalita je zmiňováno u velkého počtu produktů konkurenčních značek, přičemž v některých případech toto neodpovídá skutečnosti. Kvalita značky ECHO je zajištěna použitím japonských technologií při konstruování, plánování, výrobě, montáži a násobné kontrole všech etap výroby. Společnost YAMABIKO zaujímá vůdčí postavením v technologických inovacích a nabízí ojedinělou 5-ti letou záruku pro domácí spotřebitele.

JAP_2014

Druhý den byly představeny novinky pro rok 2015, které se postupně dostanou i do naší nabídky. Tyto novinky jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži a skutečně můžeme potvrdit, že se opět jedná o špičkové produkty s ještě výkonnějšími motory a ještě nižší hmotností. Dále jsme si jako jedni z prvních návštěvníků prohlédli zkušební prostory společnosti YAMABIKO, kde jsou prováděny zátěžové testy výrobků (hlučnost, vibrace, extrémní podmínky, ….)

Během třetího a čtvrtého dne jsme navštívili výrobní závody v YOKOSUCE a MORIOCE. V závodě YOKUSUKA jsou vyráběny především přesné odlitky a tepelně ošetřené díly, které jsou dodávány do dalších továren v rámci skupiny společnosti YAMABIKO. Továrna YOKOSUKA se pyšní mnoha patentovanými technologickými postupy, které dodávají ECHO produktům punc jedinečnosti. Sousední dceřiná společnost OPPAMA dodává elektronické součástky zapalování o to nejen pro vlastní potřebu, pro výrobky ECHO, ale také hlavním konkurentům jako jsou značky STIHL a HUSQVARNA.

JAP_2014

Závod MORIOKA, nacházející se asi 500 km severně od Tokia, je hlavní montážní závod společnosti YAMABIKO. Vysoký důraz je kladen na snížení procenta zmetkovitosti. Úspěšnost těchto snah prokazuje realizace kontroly všech výrobků, přičemž vady se vyskytují v průměru jenom v 9 případech z 1 milionu kusů. Součástí komplexu je i velký montážní a výrobní objekt, ve kterém probíhají výrobní procesy z mnoha komponent. Tyto vyžadují maximální přesnost, jako jsou například písty s garantovanou přesností od 5 do 15 mikronů. Žádný jiný výrobce není schopen toto zaručit. Je zde také umístněná výrobní linka plastových dílů. Každou minutu opustí výrobní linky desítky smontovaných strojů, které poté procházejí konečnou kontrolu. Každý stroj je testován a nakonfigurován a veškeré montáže jsou pod video-kontrolou. V MORIOCE se nachází i hlavní logistické centrum.

Tato návštěva pro nás znamenala poznání velmi zajímavé části světa a především společné setkání s hlavními představiteli společnosti YAMABIKO. Návštěva výrobních závodů potvrdila naše očekávání o japonské přesnosti, organizaci a konzistentnosti. Komplexní výrobní proces je plně soběstačný. YAMABIKO produkuje 99 % dílů používaných v jejich výrobních závodech (motorové díly, ale i díly z plastu jako nádrže a podobně). Výsledkem všech těchto aspektů jsou prvotřídní produkty ECHO, pro které máme na českém trhu výhradní zastoupení.

JAP_2014

Rádi bychom závěrem poděkovali za přípravu, organizaci, péči a přátelskou atmosféru při tomto setkání všem zaměstnancům společnosti YAMABIKO, jejichž pracovní tempo je neuvěřitelné, a kterým, pomocí naší spolupráce s vámi – dealery, dáváme možnost vyniknout v tomto odvětví.
Za tým společnosti MOTOR JIKOV GREEN, Ing. Pavel Fučík, obchodní zástupce